Wszystko o:

pływanie kręgosłup szyjny

Hiperostoza usztywniająca kręgosłupa (Choroba Forestiere-Rotes-de Querola)

Hiperostoza usztywniająca kręgosłupa (Choroba Forestiere-Rotes-de Querola)

więcej, coś Cię niepokoi, zapytaj lekarza Czytaj także: Kręcz szyi Ból pleców: sprawcą nie musi być chory kręgosłup Spondyloartropatie Wypadnięcie dysku Mielopatia (mielopatia szyjna)

Pływanie - poczuj się jak w stanie nieważkości

Pływanie - poczuj się jak w stanie nieważkości

pływacki, który wybierzesz. Dla kręgosłupa wyjątkowo korzystne jest pływanie na plecach. Styl ten wyjątkowo służy jego rozluźnieniu, odciąża go i nie powoduje negatywnych wygięć. Właściwie pozytywnie na kręgosłup podziała już samo leżenie brzuchem do góry w wodzie bez wykonywania żadnych ruchów. Zresztą

Ból szyi, karku - jaki tryb życia, takie dolegliwości?

Ból szyi, karku - jaki tryb życia, takie dolegliwości?

ciężar do noszenia Sama szyja, ale i stawy pasa barkowego, często narażone są na urazy i przeciążenia. Nie tylko dlatego, że głowa swoje waży, to bywa niebezpieczne. Budowa kostno-stawowa szyjnego odcinka kręgosłupa jest delikatna, a przecież mieści się w niej rdzeń kręgowy, korzenie nerwów rdzeniowych

Zwyrodnienia kręgosłupa

Zwyrodnienia kręgosłupa

Do jej wystąpienia mogą przyczynić się przebyte urazy kręgosłupa, intensywny wyczerpujący rodzaj sportu czy też deformacje kręgosłupa (np. skolioza). Brak leczenia może skutkować zaburzeniami w ruchomości kręgosłupa, zmniejszeniem siły mięśni kończyn, silnymi bolami, drętwieniami i brakiem czucia w

Ból pleców: sprawcą nie musi być chory kręgosłup! Poznaj przyczyny dolegliwości

Ból pleców: sprawcą nie musi być chory kręgosłup! Poznaj przyczyny dolegliwości

, związane np. ze skokami (problem sportowców), a nawet bieganiem w złym obuwiu, po bardzo twardym podłożu. Sprawcą bólu może też być przyczyna poważniejsza: zwyrodnienia szyjnego odcinka kręgosłupa . Wówczas jednak zazwyczaj pojawiają się też problemy z ruchomością szyi (czytaj str. 3). Możliwe też, że

Aktywność fizyczna: co ty z tego masz?

Aktywność fizyczna: co ty z tego masz?

efektów spodziewać się, gdy podjąłeś się pływania? To w dużej mierze zależy od stylu pływackiego, jaki wybierzesz. Wyjątkowo korzystne dla kręgosłupa jest pływanie na plecach. Nie tylko odciąża kręgosłup, ale też wzmacnia mięśni nóg - ładnie modelując łydki. Rozluźnia napięte w wyniku siedzącego trybu

Co nas boli w krzyżu

Co nas boli w krzyżu

aktywności dla pleców jest pływanie na grzbiecie. Jeśli wybierasz się na basen, spróbuj pływać na plecach. Jeśli miewasz problemy z plecami, unikaj pływania żabką - ten styl szczególnie obciąża kręgosłup szyjny. Powinny go też unikać osoby mające problemy ze stawami kolanowymi i biodrowymi.Jeśli miewasz

Kręgosłup

Kręgosłup

izometryczne, czyli powolne, przedłużone napinanie mięśni, natomiast ostrożnie z brzuszkami - należy wykonywać je przy ugiętych nogach i tylko z częściowym skłonem, bez dotykania głową kolan- kręgosłup lubi pływanie, zwłaszcza grzbietem (podczas pływania delfinem za bardzo się wygina), nordic walking, wodny

Aktywność fizyczna - prawdy i mity

Aktywność fizyczna - prawdy i mity

korzyści, dla pięćdziesięciolatka może być zabójczy.Pływanie odkrytą żabką szkodzi kręgosłupowi.Prawda. Styl nie należy do najzdrowszych. Jest szczególnie szkodliwy dla kręgosłupa w odcinku szyjnym, ponieważ płynąc, podnosimy wysoko głowę i w nienaturalny sposób wyginamy szyję. Prowadzi to do napięcia

Schorzenia kręgosłupa

Schorzenia kręgosłupa

. Pływanie żabką nie należy do najzdrowszych. Jest szczególnie szkodliwe dla kręgosłupa w odcinku szyjnym, ponieważ płynąc, podnosimy wysoko głowę i w nienaturalny sposób wyginamy szyję. Tradycyjna żabka powoduje również silnie odchylanie się do tyłu i pogłębianie naturalnej lędźwiowej krzywizny kręgosłupa

Prawdy i mity na temat aktywności fizycznej

Prawdy i mity na temat aktywności fizycznej

dwudziestokilkulatkowi przyniesie same korzyści, dla pięćdziesięciolatka może być zabójczy. Pływanie odkrytą żabką szkodzi kręgosłupowi. Prawda. Styl nie należy do najzdrowszych. Jest szczególnie szkodliwy dla kręgosłupa w odcinku szyjnym, ponieważ płynąc, podnosimy wysoko głowę i w nienaturalny sposób wyginamy szyję

Przeciążenia kręgosłupa

Przeciążenia kręgosłupa

"S" (jeden jasiek pod głową i karkiem, natomiast drugi - pod kolanami). Oprócz wysokości nie mniej ważny jest również kształt poduszki, na której sypiasz. Powinna być ona tak wyprofilowana, by podpierała szyjny odcinek kręgosłupa (takie specjalne poduszki ortopedyczno- korekcyjne można kupić w

Bolące plecy, czyli co zrobić, kiedy cię połamało

Bolące plecy, czyli co zrobić, kiedy cię połamało

. Polega ono na częstym zmienianiu pozycji, napinaniu podczas siedzenia różnych partii mięśni (pośladków, ud, łydek).Najlepszą formą aktywności dla kręgosłupa jest regularne pływanie. Szczególnie stylem grzbietowym. Kręgosłup jest wtedy odciążony, napięte od siedzenia mięśnie rozluźniają się, a ruchy