Wszystko o:

dieta przy dużym cholesterolu

dieta

Dieta

„Dieta” zwykle kojarzy się z odchudzaniem, ze stosowaniem rygoru, rezygnacją z ulubionych potraw i spożywaniem niesmacznych posiłków. Jednak "dieta" to sposób odżywiania, w skład który wchodzi to co i ile jemy oraz pijemy w ciągu dnia. Każdy człowiek stosuje jakąś dietę. Racjonalna dieta dorosłego człowieka powinna być różnorodna i zapewniać dziennie 2000-3000 kalorii. Odpowiednia dieta powinna opierać się o zasady zdrowego żywienia.

Zasady racjonalnej diety: różnorodność spożywanych produktów, w tym produkty jak najmniej przetworzone, dostarczanie organizmowi odpowiedniej ilość błonnika pokarmowego, spożywanie codziennie dużej ilości warzyw i owoców, ograniczenie jedzenia produktów bogatych w tłuszcze zwierzęce oraz pokarmów bogatych w cukry proste, ograniczenie spożycia soli oraz odpowiednie nawadnianie organizmu.

Należy pamiętać, że zdrowa dieta wraz z aktywnością fizyczną jest niezwykle ważna dla utrzymania dobrego stanu zdrowia. Pozwala uniknąć wielu chorób, które niejednokrotnie rozwijają się przez wiele lat w organizmie, jako skutek spożywania zbyt dużej lub niewystarczającej ilości określonych składników pokarmowych. Odpowiednia dieta bywa również często podstawową metodą leczenia wielu chorób i dolegliwości.

5 wrogów cholesterolu - co jeść, by z nim wygrać

5 wrogów cholesterolu - co jeść, by z nim wygrać

przez organizm w zależności od potrzeb, jednak, gdy już jest już go za dużo, bo naturalne mechanizmy zawiodły, trzeba ograniczyć to dodatkowe "wsparcie" z diety. Warto także sięgać jak najczęściej po naturalnych wrogów złego cholesterolu, bo o ile są wątpliwości czy jajko może podnieść jego

Walczymy z cholesterolem: zmiana diety to za mało

Walczymy z cholesterolem: zmiana diety to za mało

poza wątrobą W zależności od potrzeb organizmu sporo cholesterolu wytwarza sam organizm, głównie wątroba (ok. 70% tej puli). Reszta pochodzi z pożywienia. Kiedy jednak dieta jest niewłaściwa, te proporcje się zaburzają i powstaje groźny nadmiar. Cholesterol jest transportowany przez krew w formie

Postaw na strączki i zredukuj cholesterol!

Postaw na strączki i zredukuj cholesterol!

ciecierzycą). Zawierają one także duże ilości żelaza (pierwiastka niezbędnego do produkcji czerwonych krwinek). Obecność witamin z grupy B korzystnie wpływa na układ nerwowy oraz wygląd skóry. Dodatkowo ułatwiają przyswajanie błonnika. Obecne w codziennej diecie dostarczają organizmowi witaminy A i C oraz

Za wysoki cholesterol - jaka dieta?

Za wysoki cholesterol - jaka dieta?

w procesie trawienia oraz hormony, tak ważne jak progesteron, testosteron, estrogeny. Jednak cholesterol cholesterolowi nierówny, a generalnie co za dużo to niezdrowo. Dieta to za mało Jeśli przesadzisz z cholesterolem, narażasz się na zawał, udar, inne problemy z krążeniem. Zarazem gastrolodzy i

Dieta zgodna z grupą krwi nie działa!

Dieta zgodna z grupą krwi nie działa!

dużo białka, najlepiej zwierzęcego, a wyeliminować z diety gluten, którego źródłem jest pszenica; dla osób z grupą krwi "A" najkorzystniejsza jest dieta wegetariańska; a dla osób z grupą "B" - korzystne są produkty mleczne; z kolei osobom z grupą krwi "AB" generalnie

Odchudzająca dieta norweska - kolejna moda na własne ryzyko

Odchudzająca dieta norweska - kolejna moda na własne ryzyko

Zamiast 13 dni rygorystycznej diety szwedzkiej (zwanej też kopenhaską lub trzynastodniową), mamy teraz 14 dni diety norweskiej. Znowu zaleca się bardzo ścisłe przestrzeganie zaleceń "kuracji", ale zarazem między krążącymi w internecie wersjami można zaobserwować pewne drobne różnice

Co w jajku siedzi?

Co w jajku siedzi?

zdrowia nie jest idealny. W przypadku osób o podwyższonym poziomie cholesterolu we krwi najczęściej zaleca się ograniczenie się do 2-3 jaj tygodniowo (chociaż bywa inaczej). Zarazem: ograniczenie jajek to zdecydowanie za mało i nie jest kluczowe. Wskazane jest przejście na dietę o niskiej zawartości

Cała prawda o orzechożercach: szczupli, niepalący i wiodący zdrowy tryb życia?

Cała prawda o orzechożercach: szczupli, niepalący i wiodący zdrowy tryb życia?

sięgają po alkohol Amerykańscy naukowcy doszli do wniosku, że ludzie jedzący orzechy są zazwyczaj szczuplejsi niż osoby, które nie uwzględniają tych produktów w diecie. Wykonują oni zazwyczaj systematyczne ćwiczenia oraz stosują dietę z dużą zawartością warzyw i owoców. Nie wszystkie ich nawyki są jednak

Owoce i warzywa: o czym świadczy ich kolor?

Owoce i warzywa: o czym świadczy ich kolor?

wszystkim ze względu na zawartość likopenu, antyutlenicza o zbawiennym wpływie na serce, skutecznie obniżającego poziom cholesterolu, działającego przeciwnowotworowo i odmładzająco. Szczególnie dużo jest go w pomidorach i przetworach pomidorowych, zwłaszcza tych podawanych na ciepło (więcej na ten temat

Cała prawda o błonniku pokarmowym

Cała prawda o błonniku pokarmowym

papieru. Występuje też w mniejszych ilościach, ale mających znaczenie w diecie, w zdrewniałych częściach warzyw i w zbożach. Jak celuloza jest nierozpuszczalna w wodzie i działa podobnie. Nie tylko usuwa zaparcia i zbędne substancje przemiany materii (kwasy żółciowe, cholesterol), ale i zapobiega

Cholesterol

Jakie produkty skutecznie obniżają zły cholesterol?Do pokarmów najbardziej skutecznych w obniżaniu frakcji LDL cholesterolu (złego cholesterolu) należą przede wszystkim: 1. Pokarmy bogate w błonnik owies (płatki owsiane), jęczmień (kasza jęczmienna), fasola. 2. Ryby powinny być spożywane co

Dieta a cholesterol

Zawsze miałam wysoki poziom cholesterolu. Po ostatnich badaniach jakie wykonałam norma 190 a u mnie 230. Trochę mnie to martwi, ponieważ staram się zdrowo odżywiać, dużo się ruszam... Myślę, że to wina jakiś rodzinnych tendencji do podwyższonego poziomu cholesterolu oraz tego, że od dziecka mam

Cholesterol, a dieta wegetariańska

Mam pytanie odnośnie cholesterolu. Otóż, czy zdrowa dieta, wegetariańska, bazująca tylko na tłuszczach roślinnych, może doprowadzić do zbyt niskiego cholesterolu? Czy w konsekwencji, może to być przyczyną zaburzeń w produkcji hormonów płciowych u kobiet?Prawidłowa zrównoważona dieta nie powinna

Niski poziom cholesterolu całkowitego

zdrowo, tzn.nie unikam tłuszczu, nabiału. W mojej diecie mają miejsce też orzech, pestki słonecznika itp. Poziom trójglicerydów jest w porządku, glukoza we krwi 78, a zwykle miałam ok.100. Co może oznaczać taki poziom cholesterolu? Czy to oznaka jakiejś choroby? Niepokoję się. Proszę o odpowiedź. Z

Dieta po usunięciu nerki

specjalna dieta, poinformuje o tym lekarz prowadzący. Zasadniczo jednak pacjentom po usunięciu nerki zaleca się ograniczenie spożywania pokarmów zawierających bardzo duże ilości białka (np. nabiału, ryb, mięsa, fasoli, orzechów) oraz ograniczenie sodu w diecie (nie używanie soli kuchennej). Aby poprawić

Re: Cholesterol- jak to jest?

Wbrew pozorom w dość niedużym stopniu dieta wpływa na cholesterol. -- http://www.suwaczek.pl/cache/42797a896f.png

Re: Niski poziom HDL

Ja widzę problem z trójglicerydami i to b. duży. Wyeliminować leki na obniżanie cholesterolu i zmienić dietę na niskowęglowodanową (szczególnie wyeliminować białe pieczywo i przetwory mączne).. I powinno się wszystko poprawić.

Re: weganizm nie oznacza tylko

trypel napisał: > tylko pytanie po co? > przez ostatnie 5 lat walczyłem z różnymi przypadłosciami, w tym oczywiscie ze z > byt wysokim cholesterolem (oscylował 250-260). Zmieniałem dietę, wiecej błonnik > a żeby poprawić trawienie,.... Nic nie piszesz o sporcie. Nie pomyślałeś, że

Re: Coś dla ciała czyli zdrowa kąpiel

słodzenia herbaty lub kawy oraz wszelkich produktów z dużą zawartością cukru. W tym czasie pijemy dużo wody lub herbatek ziołowych. Ta dieta ma dużo zalet: przede wszystkim oczyszcza nasz organizm ze złogów. Obniża poziom cholesterolu. Dodatkowo reguluje pracę jelit. -- MADOHORA FORUM NIKISZOWIEC

Re: A może wątek kulinarny IV

słodzenia herbaty lub kawy oraz wszelkich produktów z dużą zawartością cukru. W tym czasie pijemy dużo wody lub herbatek ziołowych. Ta dieta ma dużo zalet: przede wszystkim oczyszcza nasz organizm ze złogów. Obniża poziom cholesterolu. Dodatkowo reguluje pracę jelit. -- MADOHORA FORUM NIKISZOWIEC

Re: Walka z cholesterolem

Super przydatny artykuł. Walczę z cholesterolem u córki (5 lat wynik 250), dieta bez zarzutu (no drobne błędy się zdarzają), waga w normie, dużo ruchu. Lekarz chce jej włączyć leki, bronię się rzed chemią. Spróbuję sposobów o których piszesz, siemię, awokado, pestki dyni... już nie wiem co robić

Re: Cholesterol- jak to jest?

Jeśli nie masz nadciśnienia i cukrzycy, nie palisz, to na razie wystarczy dieta i ruch. Ograniczenie tłuszczów zwierzęcych ( w tym nabiał tłusty!!!), za to dużo tłustych ryb morskich i dobre oleje roślinne. Ruch - bardzo ważny; wtedy masz szansę obniżyć cholesterol całkowity o jakieś 15-20%, a

Re: Cholesterol przy Hashi

no to poprawiaj cholesterol dietą omega3 obniża cholesterol, cynamon ponoć też ja mimo dużej nadwagi mam teraz 199 przy normie do 200, miałam wyższy ale właśnie dietą zbiłam -- Nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągniecie go wymaga czasu ... czas i tak upłynie!

Choroba A L Z H E I M E R A? *****

typu 2. Spożycie CHLEBA NA OSTEOPOROZĘ-IRL, szprotek wędzonych oraz fasoli czyli produktów o dużej zawartości wapnia wyjaśnia celowość umieszczenia tych produktów jako zalecane. 4. Wykluczamy jednak z diety (niezdrowe dla człowieka) tzw: WYSOKIE WĘGLOWODANY TJ. OD 26.01% WZROSTU.

Re: Jak obniżyć cholesterol naturalnymi środkami

Zdecydowanie warto próbować obniżać cholesterol metodami naturalnymi, zwłaszcza gdy jego wartości nie są przekroczone zbyt dużo. Ponoć (oprócz zmiany diety) zażywanie błonnika może tu pomóc - blonnik.bywalec.org/cholesterol.htm

Dieta

wegetariańskich, zakładająca odrzucenie wszelkich produktów pochodzenia zwierzęcego. Niskotłuszczowa dieta wegańska bardzo korzystnie wpływa na kontrolę cukru, jak i układ krwionośny (m.in. znaczny spadek "złego" cholesterolu) osób z cukrzycą. Jest skuteczniejsza niż diety zwykle polecane dla takich osób. Zostało

Dieta Kwaśniewskiego

Dieta Kwaśniewskiego (nazywana przez zwolenników dietą optymalną) to niskowęglowodanowa dieta, propagowana przez polskiego lekarza Jana Kwaśniewskiego. Dieta Kwaśniewskiego jest wysokotłuszczowa, a spożycie białka jest niskie. Specyfika diety KwaśniewskiegoZalecane proporcje wyrażone w gramach

Dieta niskowęglowodanowa

Dieta niskowęglowodanowa – dieta zakładająca znaczne ograniczenie spożycia węglowodanów, z reguły do maksymalnie 130g na dobę. Produkty spożywcze bogate w węglowodany (głównie pieczywo, makarony, ziemniaki, inne produkty zbożowe) zastępowane są produktami bogatymi w tłuszcz lub białko (m.in

Dieta z ograniczeniem łatwo przyswajalnych węglowodanów

Dieta z ograniczeniem łatwo przyswajalnych węglowodanów, potocznie (Dieta cukrzycowa) – Dieta ma zastosowanie w cukrzycy w przypadku upośledzonej tolerancji glukozy. Celem diety jest zmniejszenie stężenia glukozy we krwi i poprawa metabolizmuHelena Ciborowska, Anna Rudnicka "Dietetyka

Hipercholesterolemia

Hipercholesterolemia (łac. hypercholesterolemia) - podwyższone powyżej normy stężenie cholesterolu w osoczu krwi. Nie jest to schorzenie, ale nieprawidłowość metaboliczna, która może towarzyszyć innym chorobom i jest ważnym czynnikiem ryzyka wystąpienia wielu chorób układu krążenia, jak zawał

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!