Wszystko o:

fosfor w diecie

podpis główki

Fosfor

W organizmie skumulowany jest w kościach i szkliwie zębów. Kwas fosforowy stanowi składnik DNA i RNA. Fosfor współtworzy wiele enzymów, czyli substancji przyspieszających wiele podstawowych procesów w narządach. Bez niego ludzkie komórki nie są w stanie prawidłowo funkcjonować, dzielić się, wzrastać, odżywiać.

Nadmiar fosforu w organizmie prowadzi głównie do osteoporozy i zaburzeń wchłaniania żelaza.

Fosfor znajduje się niemal we wszystkich produktach spożywczych.

Dieta wegetariańska najlepsza dla nerek

Dieta wegetariańska najlepsza dla nerek

Samodzielne oddzielenie fosforu z diety wcale nie jest takie proste. Znajduje się on w wielu produktach składających się na dietę białkową. Osoby zmagające się z chorobami nerek, chcąc odpowiednio zadbać o swoje ciało, muszą ograniczyć spożycie fosforu. Jego wysoki poziomy w organizmie może, bowiem

Makroelementy: minerały niezbędne do życia

Makroelementy: minerały niezbędne do życia

dość. Skąd czerpać witaminę D? Czytaj! By odpowiednio przyswoić i przetworzyć wapń, konieczna jest też aktywność fizyczna, zapewnienie odpowiedniej ilości białka, a także ograniczenie w diecie fosforu. Bywa go za dużo, gdy spożywamy w nadmiarze żywność znacznie przetworzoną: wędliny, koncentraty zup i

Sałata - zielona moc witamin

Sałata - zielona moc witamin

sałata maślana. Bez względu na to, którą lubimy najbardziej regularne "przemycanie" sałat do codziennych posiłków zapewni pożądaną dawkę witamin. Natomiast dzięki niewielkiej kaloryczności cieszy się dużym uznaniem wśród osób odchudzających się czy stosujących dietę. W 100 g sałaty znajdziemy

Nie bądź przedwcześnie wapniakiem: pamiętaj o wapniu

Nie bądź przedwcześnie wapniakiem: pamiętaj o wapniu

błędy. Nie dość, że musimy organizmowi dostarczyć sam wapń i witaminę D, to jego odpowiednie przyswojenie oraz przetworzenie zależy jeszcze od odpowiedniej ilości białka w organizmie, a także fosforu. Chociaż zapotrzebowanie na fosfor jest spore (u nastolatków nawet 1250 mg dziennie, u dorosłych ok. 700

Kasza jaglana - dla pięknych włosów, skóry i paznokci

Kasza jaglana - dla pięknych włosów, skóry i paznokci

Dobra dla alergików i zasadotwórcza W porównaniu do innych kasz, szczególnie grubych, zawiera nieco mniej błonnika. Z tego powodu mogą ją jeść osoby na diecie lekkostrawnej (najlepiej w postaci przetartej). Ponieważ przy tym - podobnie jak kasza gryczana - nie zawiera glutenu, może być spożywana

Kasze - bogactwo właściwości

Kasze - bogactwo właściwości

również jedną z kasz zawierających największą ilość witamin z grupy B (więcej na ten temat: Witaminy z grupy B: ukoją nerwy i wspomogą metabolizm ). Spośród wszystkich kasz najbogatsza jest w potas (istotny m.in. dla prawidłowej pracy naszego serca oraz układu nerwowego), fosfor (który - podobnie jak

Zęby od kuchni, czyli dieta na piękny i zdrowy uśmiech

Zęby od kuchni, czyli dieta na piękny i zdrowy uśmiech

próchnicę u osób, które systematycznie dostarczały sobie niewielkich ilości fluoru, czy to poprzez picie wody, czy to poprzez dietę bogatą w ryby. Przyjmowany w naprawdę dużych ilościach staje się toksyczny i niszczy szkliwo. Jeśli chodzi o fosfor to, podobnie jak fluor, w organizmie kumuluje się on

Oliwa z oliwek - śródziemnomorski "pokarm bogów"

Oliwa z oliwek - śródziemnomorski "pokarm bogów"

szczególnie w diecie osób cierpiących na anemię), fosforu (jednego ze składników budulcowych naszego ciała, m.in. kości) oraz sodu (regulującego chociażby gospodarkę wodną organizmu). Zdaniem badaczy do jej niewątpliwych zalet należy również zdolność zapewniania poczucia sytości. Kluczem do jego zapewnienia

Kiszonki - dlaczego warto je jeść?

Kiszonki - dlaczego warto je jeść?

Warzywa powinny stanowić obowiązkowy element naszej codziennej diety ze względu na zawartość witamin, minerałów czy błonnika. Niestety tylko w sezonie letnim dostęp do świeżych i smacznych warzyw jest prosty. Jak poradzić sobie w okresie zimowym i wczesnowiosennym? Najlepiej sięgać po warzywa

Amarantus - roślina XXI wieku

Amarantus - roślina XXI wieku

nim duże ilości wielonienasyconych kwasów tłuszczowych, które w znaczny sposób redukują stężenie "złego cholesterolu". Stanowi bogate źródło cennych minerałów jak wapń (250 mg/100g), żelazo (15 mg/100g) czy fosfor (ok. 580 mg/100g). Dzięki bogactwu białek powinien znaleźć się w diecie

2,5 miesiąca - za dużo fosforu, poci się, dieta?

poziom fosforu i wapnia. Wapń ok, fosforu dużo za dużo. Maciuś jest tylko na piersi, więc mam przejść na dietę. Każda strona internetowa podaje inny wykaz produktów, które zawierają fosfor. Powtarza się tylko ryż i jajka. Czy ktoś mógłby mi doradzić co jeść a czego nie? W jakimś archiwalnym wątku

dieta bogata w fosfor - proszę o radę

Moja córeczka (4 mies. skończone) ma niedobó fosforu, jak jej pomóc? Co będzie dobre w diecie? (ma zaparcia). Pytam o dziecko 4- miesięczne, ale również później, co będzie wskazane? Radzono nam postarać się o bebilon BMF,ale czy nie utuczymy małej? :-)

Re: dieta bogata w fosfor - proszę o radę

Witam, Uwazam,ze jesli naprawde w organiźmie są niedobory fosforu,to maluch powinien zostac objety opieką Poradni Metabolicznej - w celu wyjasnienia skad ten niedobór sie bierze. Przeciez obecnie dziecko jest na diecie bogatej w fosfor ( produkty mleczne) . Czy podaja Państwo wit D3? Co do

Fosfor a dieta i dr. Z

za wysoki , konieczne rozszerzenie diety. Mocno mi to krzyżuje plany bo zaparłam się, że do końca 6 miesiąca nic nie podam. Nie mogę dać mu ryżu, bo ma dużo fosforu. Mogę próbować jabłko (na pewno nie spróbuję, sama jestem uczulona), marchewkę (na pewno nie spróbuję, sama jestem uczulona). Myślę

Re: ciemiączko przednie-zarosło w 6 miesiącu

Córce zarosło w 3 m-cu Wykonano badania tarczycy, usg jamy brzusznej i skierowano do szpitala na diagnostykę która wykazala hipercalciurię i hiperfosfatemie (zawyżony poziom wapnia i fosforu)-wdrożono dietę dla mnie (kp) i dziecka, Zalecono badania krwi co miesiąc a także wizytę u neurologa

Re: stosunek wapnia do fosforu w diecie

Normy Instytutu Żywności i Żywienia z 1969 roku zalecały, aby stosunek wapnia do fosforu wynosił w diecie jak 1:1. Najnowsze normy Instytutu z roku 1995 (Ziemlański i wsp.) również zalecają, aby stosunek wapnia do fosforu w diecie wynosił 1:1. Pozdrawiam.

Re: A propos mleka - zalecenia dietetyka

prowadzi do odwapnienia kości. Czytałam, że stosunek wapnia do fosforu powinien wynosić u dorosłych co najmniej 1:1 a u dzieci 1,5:1 i jak to się ma do diety bezmlecznej, czy ktoś mnie może oświecić. Bo moje dziecko też mleka i przetworów nie dostaje i się martwię o ten fosfor. -- www.pajacyk.pl/

Re: Amarantus - jak często niemowlakowi

diecie powinien wynosić u dzieci 1,5:1 i w ogóle fosfor to zło, bo jest go wszędzie pełno i świetnie się wchłania? -- www.pajacyk.pl/

Sok z aloesu EkaMedica

Miąższ aloesu zawiera bogactwo składników czynnych biologicznie. Są to m.in. aminokwasy i enzymy (lipaza, amylaza, celulaza), a także witaminy z grupy B, kwas foliowy, witaminę C, A, cholinę oraz związki mineralne: wapnia i magnezu, fosforu, sodu, cynku, żelaza, manganu, chromu, miedzi, germanu

Re: Nadmiar witaminy d

wręcz sikał wapniem (3krotnie przekroczona norma), we krwi też miał przekroczone normy wapnia, fosforu, kreatyniny, witD3 w normie. Pojawiła się wzmożona echogeniczność w obu nerkach (to stan przed zwapnieniami). Długo leczyliśmy dietą - mniej posiłków mlecznych, częste przepajanie wodą, zmniejszenie

Makroelementy

, a według niektórych ujęć również glin, fluor, krzem i fosfor. Niektóre z tych pierwiastków nie mają większego znaczenia biologicznego i nie są uznawane za makroelementy w biologii. W hydrochemii pojęcie makroskładników może odnosić się ponadto nie do samych pierwiastków, ale tworzonych prze nie jonów. Wówczas

Orzechy (bakalie)

wielonienasyconych kwasow tłuszczowych. Ważne składniki: białko, witaminy A, B1, B2, niacyna, E, PP, potas, żelazo, kobalt, fosfor, magnezhttp://www.mowimyjak.pl/zdrowie/diety/orzechy-w-diecie-jakie-wartosci-odzywcze-maja-orzechy-dlaczego-warto-jesc-orzechy,97_48235.html. orzechy laskowe, owoce leszczyny (Corylus

Tofu

odżywczeW tofu znajduje się białko sojowe, zawierające aminokwasy egzogenne. Ponad 80% znajdującego się w nim tłuszczu roślinnego to tłuszcze nienasycone, kwas linolowy oraz lecytyna, co stało się powodem rozpowszechnienia poglądu o atrakcyjności tofu jako ich źródła w diecie człowieka. Tofu

Brukiew

, kukurydza, kiełki bambusa, bataty, fasola półksiężycowata) uwalnia cyjanki przekształcane w tiocyjaniany, które hamują transport jodu w tarczycy, a w wyższych dawkach współzawodniczą z jodem w procesie jego wbudowywania w związki organiczne. Kiedy w diecie zachodzi brak równowagi tiocyjanianu spowodowany

Zapotrzebowanie energetyczne dla sportowców

, którzy muszą w wyniku treningu rozbudowywać swoją masę mięśniową, a potem ją stale odnawiać stosunek białka zwierzęcego (pełnowartościowego) do roślinnego (niepełnowartościowego) powinien wynosić 2:1. W konwencjonalnej diecie stosunek ten wynosi 1:1.Ustalenie zapotrzebowania na białko w sporcie

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!