Wszystko o:

jajka a cholesterol

Co w jajku siedzi?

Co w jajku siedzi?

cholesterolu i wymaga ograniczenia jego źródeł w menu. O takim postępowaniu może jednak decydować wyłącznie lekarz. Nie odbierajmy dzieciom cennego budulca tak na wszelki wypadek. Poza dobrymi tłuszczami i odżywczymi białkami jajko zawiera witaminy A,D, E oraz z grupy B, a także cenne minerały: magnez, żelazo

5 wrogów cholesterolu - co jeść, by z nim wygrać

5 wrogów cholesterolu - co jeść, by z nim wygrać

przetrwania naszego gatunku. Wykorzystywany jest bowiem przy produkcji hormonów płciowych (estrogeny, progesteron, testosteron), więc, po części, to dzięki niemu podejmujemy aktywność seksualną, kobiety zachodzą w ciążę, a potem mogą donosić ciążę. Dzięki cholesterolowi może rozwijać się dziecięcy mózg i

Odchudzająca dieta norweska - kolejna moda na własne ryzyko

Odchudzająca dieta norweska - kolejna moda na własne ryzyko

wiele programów badawczych. Powstają zalecenia dietetyczne, np. dla osób z chorobami serca, nadciśnieniem, żywionych bezglutenowo. Rzeczywiście, ośrodek promuje też kuchnię norweską (a właściwie północną, nordycką), głównie ze względu na niską zawartość cholesterolu, małe porcje, unikanie spożywania

Choroba niedokrwienna serca, a dieta

Choroba niedokrwienna serca, a dieta

Warszawie): - tłuste gatunki mięs i wędlin, podroby i wędliny podrobowe, - pasztety, - jajka: do dwóch sztuk tygodniowo (liczą się także te dodawane do innych potraw, np. w wypiekach). Wprawdzie wiele badań dowodzi, że związek pomiędzy podwyższonym cholesterolem, a spożywaniem jaj jest niewielki, a może i

Zabójcy tłuszczu - produkty, które pomogą spalić tkankę tłuszczową

Zabójcy tłuszczu - produkty, które pomogą spalić tkankę tłuszczową

wartości kalorycznej. Jest to możliwe głównie dzięki dużej ilości pełnowartościowego białka o dobrej przyswajalności. Białko jajek jest cennym budulcem mięśni i to właśnie je odżywia - nie odłoży się w tkance tłuszczowej. Organizm dosyć wolno i mozolnie trawi białko, a do wytężonej pracy zużywa dodatkowe

Amarantus - roślina XXI wieku

Amarantus - roślina XXI wieku

Dołącz do Zdrowia na Facebooku! Amarantus, choć znany ludzkości od wieków, to ciągle pozostawał w cieniu pszenicy i powoli zaczął, niesłusznie, przechodzić do lamusa. Mało kto o nim słyszał, jeszcze mniej wiedziało jakie bogactwo witamin i substancji odżywczych w nim siedzi, a o stosowaniu już

Ruszył sezon na strączki!

Ruszył sezon na strączki!

pojawić się już na długo przed menopauzą. Fitoestrogeny chronią przed uderzeniami gorąca, ale i osteoporozą. Nie lubisz jajek? Nie szkodzi. Białko z jajek bez trudu zastąpisz tym z fasolki, a zarazem nie doładujesz się cholesterolem. Wręcz przeciwnie: fasolkowy błonnik skutecznie wiąże cząsteczki tłuszczu

Dlaczego warto jeść jajka?

Dlaczego warto jeść jajka?

żółtku występują również w mleku kobiecym i są niezbędne do prawidłowego rozwoju układu nerwowego niemowląt. Stąd zalecenie, by dziecięce zupki doprawiać właśnie żółtkiem jaj. Cholesterol zawarty w jajkach nie ma wpływu na wzrost poziomu cholesterolu w organizmie. Jego szkodliwe działanie niweluje

Witaminy z grupy B: ukoją nerwy i wspomogą metabolizm

Witaminy z grupy B: ukoją nerwy i wspomogą metabolizm

dłoni, nudnościami, wyższym poziomem cholesterolu we krwi, a także pogorszeniem stanu skóry (łuszczenie się, łojtok), włosów (wypadanie, łupież, brak połysku) i paznokci (rozdwajanie się). Inne nazwy: biotyna, starsze: witamina H, koenzym R, czynnik ochronny X Witaminą B8, zwaną także inozytolem, nie

Dieta bogatoresztkowa

Dieta bogatoresztkowa

, pektyny, heniceluloza czy lignina. Ich podstawowym zadaniem jest zwiększenie ilości wody w treści żołądkowej, a tym samym wypełniają przewód pokarmowy. Dodatkowo mają zdolność wchłaniania kancerogeny (czynnik rakotwórczy, odpowiedzialny za mutacje genów, które prowadzą do rozwoju choroby nowotworowej

Cholesterol

Jakie produkty skutecznie obniżają zły cholesterol?Do pokarmów najbardziej skutecznych w obniżaniu frakcji LDL cholesterolu (złego cholesterolu) należą przede wszystkim: 1. Pokarmy bogate w błonnik owies (płatki owsiane), jęczmień (kasza jęczmienna), fasola. 2. Ryby powinny być spożywane co

jajka a cholesterol

Wiem, że to stary post, ale może ktoś będzie czytał tak jak ja w tej chwili, więc zdementuję ten mit - jajka absolutnie nie wpływają na cholesterol, także jedzcie kobiety do woli. To mit z dawnych czasów, wiele razy już zostało to udowodnione, że to nie prawda.

Re: Jajka a wysoki cholesterol

Link: kopalniawiedzy.pl/jajka-jaja-cholesterol-Bruce-Griffin-6785.html -- Kuchnia laika. Zacznij gotować.

Re: Jajka a wysoki cholesterol

Naczytałam się na ten temat sporo i najświeższe badania wskazują, że jajka owszem, zawierają cholesterol, ale jest on przyswajany w małym stopniu i nieporównywalnie mniej szkodliwy niż jedzenie niezdrowych tłuszczy i mięsa. Można jeść :) -- Kuchnia laika. Zacznij gotować.

Re: Jajka NIE podnoszą cholesterolu :)

Zgadzam się w zupełności - zalecenie, że "3 jajka w tygodniu" już nie obowiązuje. Cholesterol w pożywieniu nie podnosi tego we krwi - ale nasycone kwasy tłuszczowe już tak. A tych kwasów jest najwięcej w tłuszczach zwierzęcych, np wieprzowinie, tłustym mleku, serze, ale nie w rybach

Jajka a wysoki cholesterol

Jak to naprawdę jest? Jedne źródła zakazują jedzenia jaj, bo w żółtku czai się bomba, inne podają, że właśnie tam są elementy przetwarzające "zły" na ten "dobry".

Jajka NIE podnoszą cholesterolu :)

W ogóle cholesterol jako taki zawarty w pożywieniu ma niewielki związek z poziomem cholesterolu we krwi. -- Biusty naGie;)

A czy cholesterol z jajek jest zdrowy?

Przestałem jeść w ogóle jajka gdy mnie przekonano, że zawierają zły cholesterol, który powoli zatyka żyły. Czy jajka "0" zawierają mniej tego cholesterolu czy tyle samo co jajka "3"?

Re: A czy cholesterol z jajek jest zdrowy?

Cholesterol z jaj nie przenosi się bezpośrednio do żył, to mit. W Stanach krucjata przeciw cholesterolowi (masło, jaja) trwa od 30 lat, a ilość zawałów nie spadła, wręcz przeciwnie. W dodatku okazało się, że ludziom na diecie wysokobiałkowej, np. Atkinsa, wcinającym jajka tuzinami, plus tłusta

Jajko (kulinaria)

składa się średnio w 74,8% z wody, 12,6% z białka, 10,0% z tłuszczu (z czego 3,8% to tłuszcze jednonienasycone, 3,1% tłuszcze nasycone, 1,4% wielonienasycone, a ok. 0,42% to cholesterol), w 1,1% z węglowodanów (prawie wyłącznie cukrów prostych). 100 gramów jajek ma 147 kcal.Jaja zawierają

Znajomi Gabrielle Solis

Przedstawione tu postacie są fikcyjne. Występują w serialu Gotowe na wszystko. Są to członkowie rodziny i znajomi Gabrielle Solis i jej męża Carlosa: głównych bohaterów. Najbliższa rodzina Lucia Marquez Lucia Marquez/Perez (Maria Conchita Alonso) to matka Gabrielle, urodzona w 1955 rokuSezon 2 odci

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!