Wszystko o:

jakie witaminy mają brokuły

Czy gotowanie warzyw rzeczywiście niszczy zawarte w nich witaminy? Sposób przyrządzania a właściwości zdrowotne

Czy gotowanie warzyw rzeczywiście niszczy zawarte w nich witaminy? Sposób przyrządzania a właściwości zdrowotne

jest bardziej korzystne w przypadku marchwi, cukinii oraz brokułów aniżeli gotowanie na parze, a nawet spożywanie na surowo. Nie ulega tylko wątpliwości, że najbardziej niekorzystną metodą przyrządzania warzyw jest ich smażenie. Kuchenka mikrofalowa - mniejsza strata witamin Przyrządzenie potraw w

Witaminy - gdzie ich szukać i na co działają?

Witaminy - gdzie ich szukać i na co działają?

, brokułach czy sałacie. Jeśli na talerzu ci się zazieleni, najprawdopodobniej witaminy K masz na nim pod dostatkiem (czytaj więcej o właściwościach pożywienia w zielonym kolorze) . Osobom obłożnie chorym oraz będącym na terapii antybiotykowej zaleca się zwiększenie jej spożycia. Bywa, że jest podawana

Kasza jęczmienna - przyjaciółka układu krwionośnego

Kasza jęczmienna - przyjaciółka układu krwionośnego

uszczelniania naczyń krwionośnych. Chcesz dostarczyć jej sobie więcej? Połącz kaszę jęczmienną z zielonymi warzywami, np. szpinakiem, brokułami lub brukselką. W kaszy jęczmiennej, oprócz witamin, znajdziemy ponadto wiele cennych składników mineralnych. Przede wszystkim, spośród innych kasz zawiera ona najwięcej

Co jeść razem, a co osobno - czyli najlepsze i najgorsze połączenia żywieniowe

Co jeść razem, a co osobno - czyli najlepsze i najgorsze połączenia żywieniowe

tłuszczu dodana pod koniec gotowania albo już na talerzu, aby beta karoten zawarty w marchewce, dyni, szpinaku czy brokułach przekształcił się w cenną witaminę A. Sam beta karoten wzmacnia system odpornościowy organizmu. Natomiast witamina A jest niezbędna do właściwego metabolizmu białka w organizmie

Nadchodzi menopauza? Uważaj, co jesz!

Nadchodzi menopauza? Uważaj, co jesz!

dość, że poprawią nastrój, to mają dobry wpływ na wygląd skóry i włosów, a nawet poprawiają pamięć. Soja to fitoestrogenowa bomba, ale są i inne dobre źródła: rośliny strączkowe, szpinak, otręby owsiane, słonecznik, brokuły, szparagi. Więcej o soi Więcej o strączkach Dla mocnych kości Soja zawiera

Witaminy z grupy B: ukoją nerwy i wspomogą metabolizm

Witaminy z grupy B: ukoją nerwy i wspomogą metabolizm

Na co działa? Dba o prawidłowe działanie układu nerwowego. Chroni nas m. in. przed problemami z pamięcią, koncentracją i uwagą. Łagodzi rozjuszone od stresu emocje. To na dobry początek. Co jeszcze zawdzięczamy witaminie B1, zwanej także tiaminą? Jest konieczna do metabolizmu węglowodanów. Co to

Witamina A - przyjaciółka oczu i urody

Witamina A - przyjaciółka oczu i urody

Witamina A to skuteczna broń w walce z kurzą ślepotą. Witamina ta odpowiada za prawidłowość widzenia, zwłaszcza po zmroku, ponieważ wpływa na adaptację wzroku w ciemności. Jej niedobory mogą wywoływać zgrubienie rogówki, czyli zewnętrznej warstwy gałki ocznej. Działa nie tylko na wzrok, ale również

Kiwi, czyli chiński agrest z Nowej Zelandii

Kiwi, czyli chiński agrest z Nowej Zelandii

;, jak witamina C. W kiwi jest jej wyjątkowo dużo. Jeden dorodny owoc (ok. 90 g) powinien zaspokoić nasze dzienne zapotrzebowanie na tę witaminę. Także wtedy, gdy obierzemy go ze skórki. Skórkę właściwie jeść można (obfituje w cenne składniki), chociaż najlepiej wtedy, gdy jesteśmy na egzotycznych

Cytrusy: fakty i mity

Cytrusy: fakty i mity

jej całkiem sporo czerwone porzeczki, rzeżucha, truskawki, brokuły, kapusta, pomidory, a nawet ziemniaki. ABC witamin Jeśli w dzieciństwie nie mieliśmy uczulenia na cytrusy, nie wystąpi i w dorosłym życiu PÓŁPRAWDA Prawdopodobieństwo jest bardzo niewielkie, ale istnieje. Zasadniczo wszelkie alergie

Nakarm swoje włosy

Nakarm swoje włosy

np. do twarożku. Siarkę zawiera także chrzan, kapusta, brukselka, rzeżucha, brokuły i kalafior oraz zwykła cebula.Trzeba też pamiętać, że aminokwasy nie mogą być magazynowane na zapas i trzeba je dostarczać organizmowi regularnie. Pocieszające jest to, że dostępne są już apteczne preparaty

Re: Brak mleka w jadłospisie dwulatka

Kompletnie nie musi. Mleko jednak zawiera witaminy rozpuszczalne w tłuszczach i wapń - dlatego dziecku możesz podmienić mleko na sezam, brokuły, masło itd. -- Zorganizuj się!

Re: a czego unikacie- zywnosc

Ortodoksja zywieniowa nikomu nie wyjdzie na dobre... Brokuły, kalafior, szpinak, groszek- warzywa nieobrane, zamrazane w dużych kawałkach (no, groszek nie:) )- nie widze tu najmniejszych powodów do paniki. Oddzielenie różyczek kalafiora od łodygi nie pozbawia go wartości odżywczych ani witamin. A

Re: nie chce mleka i nie tylko!!!

Ja próbowałam mieszanki, ja! Pyszna, słodziutka jest :P Do autorki watku: wapń jest w jajkach, rybach, brokułach, sezamie i wielu innych miejscach. Wapniem wzbogacane jest mleko sojowe. Istnieje możliwość, że dziecku krowie mleko szkodzi - mm to przecież krowie - i się broni. Ja bym odpuściła

Re: jakie bierzecie zestawy witamin

to tak, ale jeszcze przed ciążą i w pierwszych tygodniach, poza tym jesli ktoś wcina kalafiory, szparagi, szpinak, brokuły, awokado, banany, pomarańcze, jabłka, truskawki i nabiał to ma ciągłą dostawę kwasu foliowego. Oczywiście brokuły czy szparagi muszą być na wpół surowe, bo inaczej kwas foliowy

Re: ludzkie zdolności umysłowe oraz poczucie szcz

Menu stymulujące mózg: Przystawka: sałatka z makreli (bogata w białko i tłuszcze); Danie główne: Pieczona jagnięcina z soczewicą i brokułami (niewiele węglowodanów, dużo białka, witamin i minerałów); Deser: mieszanka owoców leśnych (bogatych we flawonoidy poprawiające przepływ krwi do mózgu

Re: Niedokrwistość anemia, rozmowa z pediatrą

Zrób bitki wołowe z cebulką, do tego kasza gryczana biała i brokuł albo fasolka szparagowa zielona do łapki. Jajecznica z pietruszką + sok pomarańczowy, papryka. Ryba na parze i do tego kapusta kiszona. Itp. Ma być produkt z żelazem, źródło witaminy C i źródło kwasu foliowego. Mleko i jego

Re: jakiej firmy chlorelle kupic? w Pl.

Opinia mojego lekarza to nie brać. Sama zresztą piszesz, że ona wszystko chłonie, więc to nie tylko, że ma różne zanieczyszczenia typu metale ciężkie, to jeszcze na dodatek pochłaniać może i witaminy, i antybiotyki. Zamiast chlorelli możesz, a nawet powinnaś brać cholestil, albo coś z rzepą, lub

Zas ...Kwas foliowy

włosów. Główne źródło folianów w diecie stanowią surowe i mrożone warzywa liściaste (sałata, szpinak, kapusta, brokuły, szparagi, kalafiory, brukselka), a także bob, zielony groszek, pomidory, buraki, orzechy, słonecznik, pełne ziarna zbóż. Warto pamiętać, że większość witamin z grupy B jest nietrwała i

Re: Żelazo

Szpinak - najlepiej swieze liscie zrobic szybciutko na parze, albo "ugotowac" w malenkiej ilosci wody. Brokuły też. Suszone morele (ale pamietaj tez o cukrze). Suszone pomidory (wybieraj dobre, bez zadnych dodatkow, suszone na sloncu). Naprawde dużo żelaza Natka pietruszki. Botwinka

Re: ABC witamin

i E. Najlepsze źródła witaminy A: marchew, brokuły, słodkie ziemniaki, jarmuż, szpinak, dynia, wątróbka drobiowa, wołowa, czy wieprzowa, żółtka jaj.

Centrum Informacji o Leku - Publikacje - Interakcje lek-żywność

: warfarin / Interakcje Żywność: Witamina K produkuje substancje zwiększające krzepliwość krwi i może obniżać skuteczność leków przeciwkrzepliwych. Zaleca się ograniczenie ilości żywności z dużą zawartością witaminy K (takiej jak: brokuły, szpinak, kapusta włoska, rzepa, kalafior, brukselka) Wysokie dawki

Witaminy

Witaminy – grupa organicznych związków chemicznych o różnorodnej budowie, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu żywego. Mogą być pochodzenia naturalnego lub otrzymywane syntetycznie. Dla człowieka witaminy są egzogenne (ludzki organizm ich nie syntezuje), w związku z czym muszą

Witamina K

Witaminy K - grupa związków chemicznych, będących pochodnymi 2-metylo-1,4-naftochinonu. Organizm człowieka potrzebuje około 2 mg witaminy K na dobę. W organizmie podlega ona procesowi regeneracji w wątrobie w cyklu witaminy K. Może być również produkowana przez bakterie znajdujące się w jelicie

Kwas pantotenowy

-naczyniowego, przyspieszenie czynności serca.Skutki nadmiaru – nie jest toksyczna, ale nadmiar może powodować biegunki.Źródła witaminy – wątróbka, otręby pszenne, ryby (np. śledzie, makrele, pstrągi), grzyby, mleko pełne, mięso kurczaka, mleczko pszczele, pestki słonecznika, sery, orzechy, jajka

Jarmuż

, które u niektórych odmian są pomarszczone (odmiany strzępiaste). Kwiaty Pęd kwiatostanowy wytwarza w drugim roku. Korzeń Silnie rozwinięty. Wartość odżywczaJarmuż jest uważany za bardzo pożywne warzywo zawierające silne przeciwutleniacze i właściwości przeciwzapalne. Jest bogatym źródłem witaminy K, witaminy C

Karoteny

z wiązań podwójnych między atomami węgla.Karoten jest prowitaminą dla witaminy A (2 części karotenu to równowartość 1 części witaminy A). Występuje głównie jako ?-karoten i ?-karoten. Istnieją także: ?-, ?- i ?-karoten. W 1928 roku Szwajcar Paul Karrer stwierdził, że ?-karoten jest głównym prekursorem

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!