Wszystko o:

jakie witaminy zawiera soczewica

Postaw na strączki i zredukuj cholesterol!

Postaw na strączki i zredukuj cholesterol!

ciecierzycą). Zawierają one także duże ilości żelaza (pierwiastka niezbędnego do produkcji czerwonych krwinek). Obecność witamin z grupy B korzystnie wpływa na układ nerwowy oraz wygląd skóry. Dodatkowo ułatwiają przyswajanie błonnika. Obecne w codziennej diecie dostarczają organizmowi witaminy A i C oraz

Witaminy z grupy B: ukoją nerwy i wspomogą metabolizm

Witaminy z grupy B: ukoją nerwy i wspomogą metabolizm

ilości. Zbyt duża dawka to powyżej 200 mg witaminy, lub jak twierdzą inni więcej - 1000 mg - przyjmowane dzień w dzień. Trzeba się pilnować? Niekoniecznie. Warto zauważyć, że wątróbka, czyli jedno z najlepszych źródeł tej witaminy zawiera jej jedynie 0,9 mg w 100g. W innych pokarmach, które uważa się za

Ruszył sezon na strączki!

Ruszył sezon na strączki!

puszki nadal obfituje w witaminy i minerały. Doskonale nadaje się do mrożenia. Fantastyczny jest groszek gotowany - najczęściej podajemy go z marchewką, pasuje także do lekkiej zupy, nadając jej smak ceniony przez dzieci (łagodny, lekko słodkawy). W zależności od odmiany 100 g groszku zawiera 43 do 75

Dieta zwierząt domowych - czego nie powinien jeść twój pies?

Dieta zwierząt domowych - czego nie powinien jeść twój pies?

zawiera czekolada gorzka (około 14 g/kg). Niebezpieczna dla naszego zdrowia jest dawka teobrominy przekraczająca 100-150 mg/kg masy ciała. W przypadku psów nawet małe ilości teobrominy mogą doprowadzić do biegunek, wymiotów, zwiększonego wydalania moczu, nadwrażliwości i napadu drgawek. W konsekwencji

Jesienne warzywa: co właściwie w nich siedzi?

Jesienne warzywa: co właściwie w nich siedzi?

. Dla przykładu: im młodszy ziemniak, tym więcej w nim wody. Ziemniak to skarbnica witamin i minerałów. zawiera choćby potas, magnez, wapń, witaminy z grupy B, witaminę D, K i C. Tej ostatniej jest naprawdę sporo. Wprawdzie znacznie ubywa jej podczas gotowania, jednak straty będą znacznie mniejsze, gdy

Magnez: makroelement ważniejszy niż myślisz

Magnez: makroelement ważniejszy niż myślisz

lekarzem. Zarazem niejednokrotnie magnezem można złagodzić dolegliwości, zapobiec nawrotom. Czasem okazuje się podstawowym potrzebnym lekarstwem. Trzeba jednak pamiętać, że to makroelement, który pracuje zespołowo i do jego prawidłowego wchłaniania i wykorzystania potrzebne są odpowiednie ilości witaminy D

Witaminy na wiosnę

Witaminy na wiosnę

Ich zalety dostrzegamy zwłaszcza wczesną wiosną, gdy nie ma jeszcze wartościowych pod względem odżywczym warzyw, a wyczerpany zimą organizm domaga się witamin. Młode kiełki zawierają białka, cukry, naturalny błonnik i witaminy. Kiełki pszenicy są źródłem cynku, witamin C, E, B i karotenu. Kiełki

Nakarm swój mózg!

Nakarm swój mózg!

! Zyski zdrowotne wliczone w cenę. Awokado to doskonałe źródło magnezu, żelaza, potasu, witamin C, E, K oraz łagodzących stresy witamin z grupy B. Dodatkowo zawiera więcej pełnowartościowego i łatwo przyswajalnego białka niż krowie mleko. Jedząc je, dostarczamy sobie tyrozyny, czyli jednego z aminokwasów

Mikroelementy bez których nie da się żyć

Mikroelementy bez których nie da się żyć

kontrolujących jego stężenie. Bo jak tu ją kontrolować, skoro przede wszystkim stanowi składnik innych substancji (białek, witamin) i nie spożywamy jej solo, a właśnie wbudowaną w inne substancje. To dla nich przewidziano różnorakie normy. Niedobory siarki zwykle łatwo dostrzec. Przede wszystkim jej niedobór

Najzdrowsze kuchnie świata: poznaj ich sekrety, inspiruj się rozsądnie

Najzdrowsze kuchnie świata: poznaj ich sekrety, inspiruj się rozsądnie

badaniom. Pomidory w sałatkach, sosach, przecierach, duszone i smażone, dostarczają potrzebnego sercu potasu. Papryka, równie popularna, dostarcza nie tylko witaminę C (zawiera jej więcej niż cytrusy), ale zapobiegające nowotworom przeciwutleniacze ( więcej o papryce ). Fenkuł, który jak dotąd w Polsce

Sok z burków - czy może mi zaszkodzić?

było zdrowo?Buraki to dobre źródło betainy, która ułatwia przyswajanie białek, ponadto to dobre źródło betacyjanin, które według licznych badań, mają działanie przeciwnowotworowe. Prócz tego zawierają wiele składników mineralnych (m.in. potas, żelazo, magnez, miedź), błonnika i witamin (zwłaszcza z gr

Jak często robić badania na niedoczynność tarczycy w czasie ciąży?

chciałabym brać witaminy Feminatal N , zawiera on miedzy innymi jod, kwas foliowy, żelazo i moje pytanie czy kobiety z niedoczynnością tarczycy mogą zażywać takie witaminy podczas ciąży. Pozdrawiam Joanna.Częstotliwość badań kontrolnych ustala ginekolog prowadzący ciążę, jednak według wytycznych badania

Czy po zbadaniu krwi i zbadaniu jelita można stwierdzić celiakię?

rozpoznania celiakii trzeba przejść na dietę bezglutenową. Podstawa tej diety, to rezygnacja ze spożywania produktów zawierających: pszenicę, żyto, jęczmień oraz owies (ponieważ często jest zanieczyszczony innymi zbożami). Można swobodnie spożywać produkty, które nie zawierają glutenu np. orzechy, soja

Calcium a ciąża

zapotrzebowanie na wapń organizmu kobiety ciężarnej.Najlepszym, naturalnym źródłem wapnia jest nabiał, szczególnie mleko, jogurt i żółty ser. Dla przykładu w 100g jogurtu znajduje się ok. 150mg, a w 100g żółtego sera ok. 800mg wapnia. Warto pamiętać, że produkty o niskiej zawartości tłuszczu zawierają tyle samo

Różnica w badaniach choroby Durhinga a celiakią

odbudowy zmienionej błony śluzowej jelita. ,Witam serdecznie! Jeśli chodzi o dietę bezglutenową, to trzeba z niej bezwzględnie wykluczyć: pszenicę, żyto, jęczmień oraz owies (ponieważ często jest zanieczyszczony innymi zbożami). Glutenu nie zawierają np. orzechy, soja, kukurydza, kasza gryczana, kasza

Re: Produkty najbogatsze w białko

Rośliny strączkowe Soczewica, ciecierzyca, bób, groch, fasola biała, fasola pinto czy fasola czarna zawierają sporo białka roślinnego, a także błonnik i witaminy z grupy B, magnez, żelazo, wapń. Na przykład w 100 gramach grochu znajdują się blisko 24 gramy białka. Rośliny strączkowe, choć

Re: Chlebek Grazi

niezbędna dla prawidłowego wyglądu skóry, włosów, paznokci. Najlepiej smakują w sałatkach, kanapkach, pastach. Kaloryczność 11 kcal. kiełki rzodkiewki – mają ostry smak. Podobnie jak kiełki rzeżuchy są bogate w witaminę C, PP, magnez wapń, siarkę. Zawierają także cynk. Dobrze komponują się z potrawami

Re: smużki,alergia czy nie?pomocy

, czyli pszenicę, orkisz, żyto, owies, jęczmień. Albo wykluczasz wszystkie nasze zboża, a jesz ryż i/albo kukurydzę i grykę, która w ogóle trawą nie jest. > Colon C, witaminy a dziecko vita d Colon C zawiera babkę, a to jeden z cięższych alergenów - do wyrzucenia. Vita D zawiera olej MCT, który u

soczewica

% dziennego zapotrzebowania na ten składnik (RDA) . Soczewica zawiera więcej kwasu foliowego niż jakikolwiek inny nieprzetworzony produkt żywnościowy. Soczewica jest również ważnym źródłem żelaza zwłaszcza dla kobiet, u których zapotrzebowanie na żelazo jest większe. Jedzenie soczewicy łącznie z pokarmami

Re: normalne jedzenie

Na niedokrwistopśc polecam świeżą natkę pietruszki do wszytkiego co możliwe, bo zawiera i żelazo i niezbędna do jego wchłaniania witaminę c. Nie polecam specjalnego gotowania dla małej - tylko sami się przestawcie na lekkostrawne i zbilansowane posiłki. No i częstym błędem rodziców jest unikanie

Re: skaza białkowa, karmienie piersią, niedobór w

w fasoli, bobie, soji, soczewicy, figach, brokułach, botwinie, rzeżusze, szpinaku (aż 600 mg w 100g), ponadto sporo wapnia zawierają migdały, orzechy laskowe, sezam, pistacje, a ze zbóż gryka i otręby oraz kiełki pszenicy. Podałam te produkty roślinne, w których zawartość wapnia przekracza wartośc

Re: Czy stosując preparaty witaminowe i jedząc ow

Karakowa i 50% dzieci w wieku 7-11 lat mieszkających w Warszawie regularnie otrzymuje suplementy diety. Rodzice w trosce o zdrowie swoich pociech podają im ponadto żywność wzbogacona np. płatki czy żelki z witaminami. Stwarza to ryzyko przekroczenia górnych tolerowanych poziomów spożycia (UL) witamin i

Re: dieta

zawierają sporo tłuszczu, co wpływa na ich kaloryczność). Źródłem białka roślinnego są nasiona roślin strączkowych (soja, soczewica, ciecierzyca, fasola, groch). Tłuszcz znajduje się w wielu produktach, ale warto dostarczyć organizmowi cennych kwasów tłuszczowych znajdujących się w tłustych rybach morskich

Re: Co teraz wprowadzić?

, pstrąga, fasolka szparagowa, groszek zielony, soczewica czerwona. > Po pierwsze chciałabym coś co przejdzie "na pewno". Wymyśliłam ogórka (tylko cz > y dawać surowego, czy można np. sobie ukisić) lub kabaczka. Możesz dać surowego, możesz ugotować w zupce, możesz ukisić, ale tylko z solą

Re: Zdrowie

nie można było jej opatentować i czerpać z niej zysków. Przymuszono wiele z krajów do zablokowania tego leku, a nawet tak nastraszono witaminą B17 opinię publiczną, że wielu genetyków opracowało specjalne odmiany roślin, które nie zawierały już tej witaminy. Przestano dodawać śladowe ilości pestek do

Soczewica jadalna

Soczewica jadalna (Lens culinaris Medik.) – gatunek rośliny jednorocznej lub dwuletniej z rodziny bobowatych. Rodzime obszary jego występowania to Grecja, Azja Zachodnia, Azja Środkowa, Kaukaz, Pakistan. Jest uprawiany w wielu krajach świata. W Polsce jest uprawiany, czasami (rzadko

Witamina D

zawiera mięso niektórych ryb (łosoś, dorsz, tuńczyk, śledź, makrela, sardynki, węgorz i inne) oraz tran. Ważnymi źródłami cholekalcyferolu są: wątroba, ser, żółtko jaj i niektóre grzyby.W celu zapobieżenia ewentualnym niedoborom witaminy D, niektóre produkty spożywcze są w nią wzbogacane. W USA: mleko

Witamina B3

nie zawiera biologicznie przyswajalnej niacyny. Także najnowsze badania porównujące wyniki grupy biorącej przez trzy miesiące dawkę 1500 mg/dzień, do grupy kontrolnej (biorącej placebo) wykazały brak poprawy w poziomach cholesterolu, LDL, HDL oraz trójglicerydów. Z wyżej wymienionych powodów, obecnie

Witamina A

witaminy A, metodami inżynierii genetycznej wyprodukowany został tzw. złoty ryż, zawierający geny z kukurydzy kodujące prowitaminę A. Zatrucie ostreWątroby niektórych zwierząt, szczególnie polarnych, często zawierają witaminę A w ilościach toksycznych dla ludzi. Wątroba niedźwiedzia polarnego zawiera

Witamina B12

). Stosuje się także suplementy diety. Pewne wskazówki może zawierać również dieta Genmai-Saishoku, która zawiera brązowy ryż, warzywa oraz algi morskie. Jest to dieta wegańska jednak poziom witaminy B12 w osoczu dorosłych i dzieci, którzy ją stosują nie odbiega od wyników grupy kontrolnej. Jak dotąd

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!