Wszystko o:

kwasy jednonienasycone

Oliwa z oliwek - śródziemnomorski "pokarm bogów"

Oliwa z oliwek - śródziemnomorski "pokarm bogów"

serca kwasów tłuszczowych jednonienasyconych. Uważa się, iż przyczyniają się one do zmniejszenia ilości tzw. złego (LDL), a zwiększenia dobrego cholesterolu (HDL). Choć zawiera mniej cennej witaminy E niż olej rzepakowy, to - w przeciwieństwie do niego - znajdziemy w niej także nieco żelaza (ważnego

Olej rzepakowy - oliwa Północy pełna cennych właściwości

Olej rzepakowy - oliwa Północy pełna cennych właściwości

uszlachetniony, odmian podwójnie uszlachetnionych, tzw. "00", o śladowej (nieszkodliwej) zawartości kwasu erukowego. Bogaty w cenne kwasy tłuszczowe Olej rzepakowy spośród wszystkich olejów charakteryzuje się jedną z największych zawartości kwasów tłuszczowych jednonienasyconych. Uważa się, że w

Najpopularniejsze oleje - co w sobie mają i kiedy warto po nie sięgać?

Najpopularniejsze oleje - co w sobie mają i kiedy warto po nie sięgać?

olejów charakteryzuje się jedną z największych zawartości kwasów tłuszczowych jednonienasyconych. Uważa się, że w organizmie przyczyniają się one między innymi do zmniejszenia ilości tzw. złego (LDL), a zwiększenia dobrego cholesterolu (HDL), zapobiegając chociażby rozwojowi miażdżycy. Przy tym jest on

Potrawy wigilijne - czy są zdrowe?

Potrawy wigilijne - czy są zdrowe?

wspomagającej kościec i układ nerwowy witaminy D (organizm potrafi ją sam wytwarzać w skórze pod wpływem promieni słonecznych, jednak zimą, gdy słońca brak, warto uzupełnić jej zasoby poprzez dietę). Ryba jest źródłem kwasów jednonienasyconych i wielonienasyconych (choć w mniejszym stopniu niż tłustsze ryby

Dieta może obniżyć ryzyko astmy i alergii

Dieta może obniżyć ryzyko astmy i alergii

astmy.Ryzyko świstów spadało o prawie 80 proc. u noworodków, których matki podczas ciąży stosowały dietę śródziemnomorską opartą przede wszystkim na warzywach, rybach, orzechach i jednonienasyconych kwasach tłuszczowych (występujących m.in. w oliwie z oliwek). Badania nie potwierdziły natomiast wpływu witaminy

Seksualne wspomaganie - jak dietą zwiększać libido, sprawność seksualną i przyjemność?

Seksualne wspomaganie - jak dietą zwiększać libido, sprawność seksualną i przyjemność?

Łosoś, makrela, sardynki, tuńczyk, śledź - te ryby koniecznie powinny się znaleźć w jadłospisie zadowolonych kochanków. Kwasy tłuszczowe omega 3: DHA oraz EPA zawarte w tłustych rybach z jednej strony powodują wzrost poziomu dopaminy w mózgu, hormonu, który ma udział w powstaniu podniecenia

Tłuszcze trans: wszechobecne i zabójcze

Tłuszcze trans: wszechobecne i zabójcze

mówiąc: izomery trans kwasów tłuszczowych) stoją za całą masą problemów ze zdrowiem, zwłaszcza za chorobami cywilizacyjnymi. Mają zdolność zlepiania tętnic w sposób prowadzący do powstania bardzo trwałych zatorów. Skutek? Miażdżyca, wylewy, zawały serca. Ponieważ prowadzą do stanów zapalnych w obrębie

Nowa moda: zielone koktajle podbijają serca!

Nowa moda: zielone koktajle podbijają serca!

dobrych tłuszczów takich jak pełne kwasów jednonienasyconych awokado czy siemię lniane czy orzechy. Te zdrowe tłuszcze w umiarkowanych dawkach chronią nas przed odkładaniem się tkanki tłuszczowej w okolicach talii, zbawiennie działają na układ krążenia, oddalając widmo miażdżycy i powstawania zakrzepów

Masło czy margaryna?

Masło czy margaryna?

. Najmniej kontrowersji wywołuje oliwa z oliwek - chyba nikt nie protestuje wobec oświadczenia, że jest wśród tłuszczów najzdrowsza, zwłaszcza ta z pierwszego tłoczenia na zimno, czyli extra virgin. Dalej plasują się virgin, rafiner i pomace. Dzięki zawartości jednonienasyconych kwasów tłuszczowych oliwa

5 najsłynniejszych trucicieli w żywności. W pełni zasłużyli na złą sławę?

5 najsłynniejszych trucicieli w żywności. W pełni zasłużyli na złą sławę?

TAK Czasy, gdy dzieliliśmy tłuszcze na dobre, czyli roślinne i złe, bo zwierzęce, odeszły do lamusa. Głównie dlatego, że pojawił się wróg numer jeden: tłuszcze trans, a dokładniej: izomery trans kwasów tłuszczowych. Okazało się, że to, co w formie naturalnej jest wskazane dla organizmu, w wyniku

Re: na czym zdrowiej smażyć?

Smalec i oliwa akurat mają dosyć podobny skład. Oliwa zawiera około 55-80% jednonienasyconego kwasu oleinowego, ze względu na który jest tak zalecana, a smalec ma go ok. 40-50%.

Re: czy olej lniany zawiera wit d?

Cześć :) Olej lniany nie zawiera wspomnianych witamin ale za to : Kwasy tł. wielonienasycone : omega-3 (kwas alfa-linolenowy) omega-6 (kwas linolowy) Kwasy tł. jednonienasycone :) Te witaminki musisz suplementować . Tran to dobra opcja bo dostarczysz odpowiednia ilość witaminy A i E jednak

powiem dokładniej:

w 100 g smalcu gęsiego mamy: 58,1 g jednonienasyconych kwasów tłuszczowych, 10,5 g wielonienasyconych oraz 28, 4 g nasyconych kwasów tłuszczowych. Reszta (3 g) to inny smalec, najczęściej wieprzowy, dodawany w celu utwardzenia. Smalec gęsi topi się już w 25 °C.

Re: Roznica miedzy tranem Moolers a Gal

Zawartosc skladnikow na 2,5 ml Kwasy tluszczowe nasycone - 543 mg kwasy tluszczowe jednonienasycone - 903 mg kwasy tluszczowe wielonienasycone - 848 mg w tym omega-3 - 764 mg kwas EPA - 207 mg kwas DHA - 253 mg Omega-6 - 84 mg Wit E - mg Wit A - 377 ug Wit D - 6 ug

Re: produkty lokalne, regionalne

Olej rzepakowy równie wartościowy co oliwa? Nie zgodzę się. W naszych warunkach klimatycznych ten olej rzepakowy, niskoerurkowy, dwuzerowy, jest najlepszym źródłem NNKT. Olej z oliwek zawiera głównie kwasy jednonienasycone, a nie wielo, jak rzepakowy. Naprawdę, uchodzisz za znawczynię, a podstaw

jestem w szoku-tluszcze jednonienasycone a rak

przeciez jednonienasycone tłuszcze miały przeciwdzialac nowotworum a tu czytam ze jest inaczej Duże spożycie tłuszczów omega-6 przy niedostatku tłuszczów wielonienasyconych omega-3 sprzyja rozwojowi raka piersi po menopauzie . W 2001 stwierdzono, że tłuszcze jednonienasycone (omega-9) oraz

Re: gęsi smalec

Smalec gęsi ma wspaniały smak. Oprócz walorów smakowych jest bardzo zdrowy- to najzdrowszy tłuszcz zwierzęcy przede wszystkim z uwagi na wysoką zawartość nienasyconych kwasów tłuszczowych. Dominuje jednonienasycony kwas oleinowy, który powinien być spożywany przede wszystkim w profilaktyce

Właściwości zdrowotne smalcu gęsiego

Smalec gęsi to hit ostatnich miesięcy.Charakteryzuje się wysoką zawartością nienasyconych kwasów tłuszczowych - zalicza się do najzdrowszych tłuszczów zwierzęcych. W jego składzie przeważa jednonienasycony kwas oleinowy, który jest zalecany dla osób cierpiących na miażdżycę.Smalec nadaje się

Re: Avocado...

mózgu kwasy tłuszczowe omega-3 z naturalną witaminą E, co jest klinicznie potwierdzone jako prewencja przeciw rozwojowi choroby Alzheimer’a, a nawet cofaniu jej we wczesnym stadium. (2) Serce: awokado jest bogate w jednonienasycone tłuszcze, które budują zdrowie serca i pomagają obniżać ciśnienie

Kwasy tłuszczowe

nienasycone kwasy tłuszczowe to: kwasy jednonienasycone (monoenowe), zawierające jedno wiązanie podwójne: kwas oleopalmitynowy 16C (zawierający 16 atomów węgla w cząsteczce) kwas oleinowy 18C kwas erukowy 22C kwas nerwonowy 24C kwasy dwunienasycone (dienowe), zawierające 2 wiązania podwójne: kwas linolowy

Kwasy tłuszczowe omega-9

Kwasy tłuszczowe omega-9 (zwane też kwasami tłuszczowymi n-9 lub ?-9) – nienasycone kwasy tłuszczowe, których ostatnie wiązanie podwójne znajduje się przy dziewiątym od końca atomie węgla łańcucha węglowego. W postaci acylogliceroli wchodzą w skład tłuszczów. Przykładowe kwasy omega-9

Kwasy tłuszczowe omega-6

Kwasy tłuszczowe omega-6 (zwane też kwasami tłuszczowymi n-6 lub ?-6) – nienasycone kwasy tłuszczowe, których ostatnie wiązanie podwójne znajduje się przy szóstym od końca atomie węgla łańcucha węglowodorowego. W postaci acylogliceroli wchodzą w skład tłuszczów. Kwasy omega-6 należą

Masło klarowane

/lebensmittel/de/Q683000/Butterschmalz.php, w tym jednonienasycone kwasy tłuszczowe do 29 procent i 4,6 procent wielonienasyconych kwasów tłuszczowych. Reszta składa się z cholesterolu (278 mg), wody (100 mg), rozpuszczalnych w tłuszczach witamin (witamina A 0,93 mg, witamina D 1,6 mikrogramów, witamina E 2,4

Tłuszcze

fosfolipidy glikolipidy lipidy izoprenowe steroidy karotenowce pochodne kwasy tłuszczowe (nasycone, jednonienasycone, wielonienasycone) Ze względu na stan skupienia: stałe (tłuszcze zwierzęce z wyjątkiem tranu, np. łój, sadło), których głównymi składnikami są glicerydy wyższych nasyconych kwasów

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!