Wszystko o:

marchew jakie witaminy

Czy gotowanie warzyw rzeczywiście niszczy zawarte w nich witaminy? Sposób przyrządzania a właściwości zdrowotne

Czy gotowanie warzyw rzeczywiście niszczy zawarte w nich witaminy? Sposób przyrządzania a właściwości zdrowotne

, E i K) oraz polifenole. Groszek konserwowy i marchew z puszki zawiera od 85 do nawet 95 proc. mniej witaminy C niż w postaci surowej. Wysoka temperatura niszczy również trzy czwarte zawartości witaminy C w szpinaku. Wiele zależy jednak od sposobu gotowania. Na przykład zbyt długie gotowanie powoduje

Kiszonki - dlaczego warto je jeść?

Kiszonki - dlaczego warto je jeść?

Warzywa powinny stanowić obowiązkowy element naszej codziennej diety ze względu na zawartość witamin, minerałów czy błonnika. Niestety tylko w sezonie letnim dostęp do świeżych i smacznych warzyw jest prosty. Jak poradzić sobie w okresie zimowym i wczesnowiosennym? Najlepiej sięgać po warzywa

Jakich witamin potrzebuje mężczyzna?

Jakich witamin potrzebuje mężczyzna?

źródła witaminy A to nabiał, jaja i ryby, a także wiele warzyw i owoców (np. marchew, sałata, pomidory, zielony groszek, fasola szparagowa, wiśnie, morele, pomarańcze). Te pochodzenia zwierzęcego najczęściej dostarczają także witaminę D i wapń, zbawienne dla męskich kości. Uwaga! Przedawkowanie witaminy

Dużo minerałów, mało kalorii - zalety marchewki

Dużo minerałów, mało kalorii - zalety marchewki

Wchodzisz do ciemnej sali kinowej. Zanim Twój wzrok przyzwyczai się do ciemności, mija kilka sekund. Ale jeśli potrwa to dłużej, kilkanaście, kilkadziesiąt sekund... Oj, jest źle. Po prostu brakuje Ci witaminy A. Oczy jako pierwsze w Twoim organizmie reagują na jej brak. Jeśli więc źle widzisz w

5 wrogów cholesterolu - co jeść, by z nim wygrać

5 wrogów cholesterolu - co jeść, by z nim wygrać

możemy wchłaniać w jelicie tłuszcze. Potrzebujemy go, by przyswoić witaminę D. Po co zatem go ograniczać, czy obniżać? Cholesterol cholesterolowi nierówny, a co za dużo, to niezdrowo. Za mało? Też źle Niedobory cholesterolu zdarzają się bardzo rzadko, gdyż prawidłowo funkcjonujący organizm może go

Nakarm swoje włosy

Nakarm swoje włosy

, skorupiakach i tofu. Kwasy tłuszczowe są egzogenne, organizm nie ma możliwości ich wytwarzania czy zastąpienia czymkolwiek innym. Co więcej, tłuszczów potrzebują, by się w nich rozpuszczać niektóre niezbędne dla zdrowia włosów witaminy. Tanią i skuteczna metodą dostarczania organizmowi nienasyconych kwasów

Jagody goji - na pewno wiesz, co jesz?

Jagody goji - na pewno wiesz, co jesz?

obecność wielu cennych dla zdrowia składników. Mają zawierać witaminę C, wspierającą odporność, witaminę E, niespotykaną zbyt często w roślinach, zwaną witaminą młodości, cenne barwniki o właściwościach przeciwutleniających, witaminy z grupy B, wpływające korzystnie niemal na cały organizm... Selen, żelazo

Jesienne warzywa: co właściwie w nich siedzi?

Jesienne warzywa: co właściwie w nich siedzi?

ciało, piękne włosy i paznokcie, ładną cerę. Słynące z dbałości o wygląd Francuzki zwą marchewkę najtańszym i najlepszym kosmetykiem. Z pewnością nie przesadzają. Silny przeciwutleniacz, jakim jest witamina A, wspiera odporność i opóźnia procesy starzenia. Marchew z pomocą błonnika pomaga pozbyć się

Znakomite koktajle - nie tylko źródło orzeźwienia

Znakomite koktajle - nie tylko źródło orzeźwienia

zarazem pozwolą na szybkie ochłodzenie w upał. Ostrożność muszą jednak zachować ci, którzy mają wrażliwe gardła. Dlaczego to jest dobre? Truskawki i inne dodatki w tym koktajlu mają na celu dostarczenie wzmacniającej układ immunologiczny witaminy C. Na nic jednak się zda, jeśli ostre wychłodzenie gardła

Nowalijki: samo zdrowie?

Nowalijki: samo zdrowie?

, nie skusić na pachnącą botwinę, świeżą zieleń szczypiorku... Tak się chce! Wiosną dosłownie jemy oczami. Organizm domagający się zastrzyku witamin i minerałów, poluje na ich znakomite źródła. Nowalijki wydają się idealne. Chociaż wcale takie być nie muszą. Pierwsze warzywa zazwyczaj pochodzą ze

Ciągłe zmęczenie, zawroty głowy, otyłość itd.

może znajdować się około 300 kcal, tabliczka czekolady ma około 550 kcal, tradycyjny kebab w bułce, to aż około 900 kcal! 4. Staraj się jeść więcej warzyw (najlepiej w każdym posiłku) i owoców (1-2 razy dziennie). Warzywa są niskokaloryczne i mają mnóstwo witamin. Np. średni pomidor ma ok. 30 kcal

Re: Czy wiesz, że...

Warzywa o twardych włóknach np. marchew trzeba bardzo dokładnie rozdrobnić, w ten sposób łatwiej zostanie uwolniona witamina A. Niezbędna jest także odrobina tłuszczu w potrawie. -- MADOHORA FORUM NIKISZOWIEC

Re: Coś dla ciała czyli zdrowa kąpiel

Warzywa o twardych włóknach np. marchew trzeba bardzo dokładnie rozdrobnić, w ten sposób łatwiej zostanie uwolniona witamina A. Niezbędna jest także odrobina tłuszczu w potrawie. -- MADOHORA FORUM NIKISZOWIEC

Re: co jeść zimą z warzyw? w Trójce

Osobiście używam po prostu mrożonek. W celu pozyskania dodatkowych witamin można jeść kiszoną kapustę, ogórki, marchew, cebulę, jabłka (czyli to co jest przechowywane od jesieni, a nie hodowane w szklarni) i owoce cytrusowe. Wystarczy żeby dożyć wiosny.

Re: szczypior , różne zioła --ale rzodkiewka?

amityr- ja nie wiem co to za slowo - ty napisaleś-- może o marchew ci chodzi?--- marchewę dolożyli żeby obrazek witamin ladniej wygladal- bo marchewka na balkonie nie wierzę żeby ktos ją siał ~~~~~~~~~~ pia- tak , zgadza się sok z rzodkwi stosowac na wlosy -teraz i szampon produkuja

Re: Nerwica leki nie pomagaja

Są różne rodzaje i myślenie będzie negatywne dopóki organizm się nie obudzi ,spróbuj wzmocnić się zażywając : Witaminę B Complex Magnez,potas Granulat lecytyny sojowej pij mleko,jedz jajka i kasze ,ryż,marchew,pietruszkę,kalafior,cz.buraki,fasolę Pij tran ,olej lniany Jedz banany Jeżeli za miesiąc

Re: Czy i jak odstawić 2 miesięczne dziecko

miesięcy. Córka ma 15 miesięcy. Moje rady to zacisnąć żeby, brać witaminy, pić soki z buraków i marchwi, ściągać mleko. zobaczysz, czas przeziębień kończy się i będzie lepiej.

Jedzmy zima kiszonki!

Kiszone warzywa, a także owoce to prawdziwe bogactwo minerałów i witamin. Kiszenie jako metodę utrwalania żywności stosuje się głównie w przypadku kapusty, ogórków, buraków, marchwi, cebuli, cukinii, pomidorów i papryki, a z owoców - jabłek, gruszek i śliwek. Kiszone warzywa i owoce zachowują swoje

Re: Z cyklu -oszczędzający wiedzą wszystko:)

Lepiej zwyczajnie ugotuj marchewkę. Okazuje się, że gotowana na parze traci najwięcej witaminy C : 100 g gotowanej marchwi zawiera aż 28 mg witaminy C. Jest to znikoma strata wobec surowej marchwi (31 mg). Najciekawsze jest jednak to, że największe straty tej witaminy powstają podczas gotowania jej

Re: Żelazo

Ja z wątrobą też miałam przygodę. Nie cierpię wątróbki, ale ponieważ wiedziałam o jej właściwościach zdrowotnych i że ma dużo żelaza i innych witamin, to kupiłam wątróbkę indyczą. Zrobiłam z jabłkami, gruszką i cebulką. Wiedziałam, że na siłę będę ją jadła, ale czego się nie robi dla Fasolki

Re: owczarek niemiecki - żarcie

), brązowy ryż, tłuszcz kurzy, kurza wątróbka, świeże jajka, suszona w słońcu lucerna, olej z łososia, dynia, chrząstki z kurczaka, jabłka, marchew, zielona rzepa, żurawina, świdośliwka, rośliny morza (morszczyn, morszczyn pęcherzykowaty, czerwone algi) korzeń łopianu, korzeń prawoślazu, jagody jałowca

Witaminy

Witaminy – grupa organicznych związków chemicznych o różnorodnej budowie, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu żywego. Mogą być pochodzenia naturalnego lub otrzymywane syntetycznie. Dla człowieka witaminy są egzogenne (ludzki organizm ich nie syntezuje), w związku z czym muszą

Marchew zwyczajna

Marchew zwyczajna Daucus carota L. – gatunek rośliny z rodziny selerowatych. Występuje w stanie dzikim pospolicie na terenach Europy, Azji i północnej Afryki. Jest również rośliną uprawną. W Polsce w stanie dzikim jest rośliną bardzo pospolitą. Morfologia Liście Liście 2 lub 3-krotnie

Witamina A

(tretynoina). Źródła pokarmowe witaminy AGłównym źródłem aktywnych form witaminy A w organizmie jest spożywana z pokarmem pochodzenia roślinnego prowitamina A (głównie ?-karoten). Innym bogatym źródłem witaminy A jest wątroba zwierząt.Najwięcej prowitaminy A zawierają: marchew, liście brokułu, słodkie

Kwas askorbinowy

Czereśnie 4 Groszek konserwowy 4 Gruszki 4 Kurka 4 Ogórki kiszone 4 Arbuz 3 Fasola konserwowa 3 Orzechy włoskie 3 Fasola biała 2 Groch 2 Marchew 2 Orzechy laskowe 2 Źródła witaminy C w produktach zwierzęcych Produkt Zawartość (mg/100 g) Wątroba wołowa 30 Wątroba wieprzowa 22 Dorsz wątłusz 2

Pokarm (akwarystyka)

rozwoju mikro i makroelementy, związki mineralne i witaminy.Pokarm w akwarystyce dzielimy na sztuczny i naturalny: Pokarm sztuczny dzielimy na suchy, wilgotny i organizmy niewystępujące w środowisku wodnym. pokarm wilgotny świeży lub mrożony: głównie serce wołowe i chude mięso wołowe, cielęce, końskie

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!