Wszystko o:

potrawy obniżające cholesterol

Cholesterol pod kontrolą

Cholesterol pod kontrolą

. Zmiany w diecie pozwalają zredukować cholesterol o 10-15%, a każde obniżenie jego poziomu o 1% to zmniejszenie ryzyka wystąpienia zawału serca o 2%. Nie ma granicy wieku, w którym warto podejmować tę walkę. Obniżając poziom cholesterolu u 40-latka o 10%, redukujemy ryzyko choroby niedokrwiennej serca o

Ruszył sezon na strączki!

Ruszył sezon na strączki!

przygotowujemy posiłki i czym je przyprawiamy. Problemów trawiennych można uniknąć, znając podstawowe zasady. Problemy trawienne dotyczą przede wszystkim potraw przyrządzanych z suchych nasion strączkowych - zimowa fasolówka i grochówka to najlepsze przykłady. Świeże, zielone rośliny są lekkostrawne. Jeśli

5 rozgrzewających przypraw na chłodniejsze dni - jak działają?

5 rozgrzewających przypraw na chłodniejsze dni - jak działają?

mieszanek przyprawowych (np. curry). Płukanki z imbiru uważa się ponadto za środek łagodzący bóle gardła. Wspomaga on również pracę układu pokarmowego. Najlepiej przyprawiać imbirem (zarówno świeżym jak i w postaci proszku) tłuste potrawy. Z jednej strony bowiem ułatwia ich trawienie, a jak wykazują

Najbardziej tuczące wakacyjne przysmaki - lista grzechów głównych lata

Najbardziej tuczące wakacyjne przysmaki - lista grzechów głównych lata

czy nawet najzdrowsze warzywa tracą dużą część zdrowotnej mocy w takiej gorącej kąpieli. Jeśli chcesz się pokusić na przygotowane potraw w ten sposób, dbaj o to, aby używany do tego celu tłuszcz był często wymieniany i stosunkowo dobrej jakości, a także by smakołyki nie pływały w nim zbyt długo

Cytryny, pomarańcze, pomelo i inne cytrusy. Czym się różnią, poza smakiem i wyglądem?

Cytryny, pomarańcze, pomelo i inne cytrusy. Czym się różnią, poza smakiem i wyglądem?

, jednak trzeba pamiętać, że z gorącego napoju witamina C błyskawicznie ucieka. Zatem, trzeba pić herbatę, póki naprawdę gorąca, a to też niełatwe. (Poznaj najlepsze sposoby na szybkie rozgrzanie organizmu) Niewątpliwe atuty cytryny to jej znakomity wpływ na smak wielu potraw. Ryby skropione cytryną

Fast food w wydaniu slow, czyli burger z ambicjami

Fast food w wydaniu slow, czyli burger z ambicjami

Chcesz mieć stały dostęp do naszych treści? Dołącz do nas na Facebooku! Slow fast food, czyli potrawy inspirowane menu rodem z barów szybkiej obsługi. Niby wszystko takie samo, a jednak nie do końca. Nowoczesnego, modnego krewniaka burgera nie zawstydzi nawet towarzystwo bardziej wyrafinowanych

Żywność funkcjonalna, jako lekarstwo

Żywność funkcjonalna, jako lekarstwo

składników nam brakuje i jak duże są te niedobory, jadłospis najlepiej komponować z produktów naturalnych. Te wzbogacone niech będą tylko dodatkiem. Funkcjonalna - dla kogo? Osoby zdrowe, które unikają potraw tłustych i słodyczy, a jedzą dużo warzyw, owoców, ryb oraz razowe pieczywo, płatki i kasze, wcale

Najsmaczniejszy lek

posiłki osoby po sześćdziesiątce - tu odsetek zdrowo (przynajmniej we własnym mniemaniu) jadających rośnie do 75 proc. Co jest główną przyczyną naszych kulinarnych grzeszków? Ponad połowa z nas przyznaje, że nie umie sobie odmówić przyjemności schrupania swoich ulubionych i niekoniecznie zdrowych potraw

Wrzesień

Wrzesień

i jakość Olej rafinowany, jasnożółty i tani, neutralny w smaku i zapachu, nadaje się do smażenia, gdyż można go mocno podgrzać i nie zmienia smaku potrawy. Niestety, rafinacja niszczy wiele cennych składników, dlatego dietetycy polecają olej rzepakowy tłoczony na zimno. Jest ciemnożółty, gęsty i

Co zrobić, by wrócić z wakacji całym i zdrowym

Co zrobić, by wrócić z wakacji całym i zdrowym

stosować gorące kąpiele i rozgrzewające maści, które jednak bardziej łagodzą skutek, niż usuwają przyczynę. Brzuch na urlopie Radykalna zmiana diety może być szokiem dla naszego układu pokarmowego. Zwłaszcza jeśli zdarzy nam się napić zanieczyszczonej wody czy spróbować potrawy zakażonej bakteriami z grupy

Re: w wieku 23 lat to powinaś

Musisz przede wszystkim nie jeść potraw tłustych, najlepiej poszukać na internecie m.in możesz wprowadzić specjalne margaryny czy olej obniżający cholesterol na pewno to pomaga, czytalam o tym duzo, ponadto ćwicznia gimnastyczne czy spacery, ogólny ruch. Ale z tego co się interesowałam

Re: chrapanie

, konserwy mięsne, tłuszcz i skóra z drobiu * Należy unikać potraw smażonych na maśle, smalcu, słoninie, oleju słonecznikowym, sojowym, czy kukurydzianym oraz na margarynach twardych (służących do smażenia). Dotyczy to również posiłków sprzedawanych komercyjne takich jak hamburgery, frytki czy chipsy

Re: Skąd wysoki cholesterol?

Pani Anito, bardzo często wydaje nam się, że nasza dieta jest odpowiednio zbilansowana i składają się na nią same zdrowe, bezpieczne produkty/potrawy. W rzeczywistości może być tak, że pozornie lekkie i zdrowo wyglądające pokarmy posiadają duże ilości tłuszczu utajonego, tj. takiego, którego nie

Re: Wątroba - złe wyniki prób wątrobowych

Przede wszystkim zajmij się dietą, unikaj tłustych pokarmów i alkoholu, słodyczy, fast foodów, potraw smażonych, chipsów itd. Bez tego żadne leki Ci nie pomogą. Poza tym spokojnie lekarz rodzinny moze Ci przepisac leki obniżające poziom cholesterolu, choć nie wiem, czy na tym etapie jest to już

Re: Cholesterol - kiedy mierzyć?

A ja czytałam że w jajku występuje lecytyna, która w poważnym stopniu przeciwdziała odkładaniu się cholesterolu w ściankach naczyń krwionośnych, można je jeść, ale tak jak i wszystkie inne potrawy, z umiarem. Czytałam tez że zaleca się spożywanie nie więcej niż 1 jajko tygodniowo osobom chorym

Re: Bardzo kolorowe szarady - Szarady Anagramowe

.Brązowy ryż wymaga dłuższego czasu gotowania w porównaniu do ryżu białego. Ryż brązowy może być przyrządzany na słodko (np. z owocami, rodzynkami itd.) oraz w pikantny sposób. Ryż brązowy można serwować z mięsem i w potrawach jarskich z warzywami czy jajami, podobnie jak ryż biały. Wartość odżywcza i wartość

Re: Podwyzszony cholesterol

; Tłuszcze - umiarkowane ilości masła, miękkie margaryny (wzbogacone naturalnie w stanole, które mają działanie obniżające poziom cholesterolu) oraz oleje roślinne • Napoje – woda, herbatki owocowe, soki owocowe i warzywne Jeżeli Pani syn nie przepada za owocami i warzywami to proszę

Re: bardzo wysoki cholesterol u 28 letniego facet

w przewodzie pokarmowym tłuszcz, w tym cholesterol, który wchłania się przez to w mniejszej ilości. Czyli zamiast pieczywa jasnego pieczywo pełnoziarniste, kasze, płatki, owoce i warzywa. Radziłabym też zrezygnować z potraw smażonych. Stres ma faktycznie wpływ na zwiększenie poziomu cholesterolu

Re: cholesterol

czułem się podle. 2/Rezygnacja z leków i potraw niskocholesterolowych zachamowała rozwój miażdżycy w moim organiżmie, a nawet spowodował cofanie miażdżycy pomimo wzrostu cholesterolu ponad normę. 3/Większość cierpiących na wieńcówkę i tętniaki mają cholesterol w normie lub poniżej. 4/Teoretyczne normy

Re: jaki olej do smażenia??

zdecydowanie dobrego oleju rzepakoweg może się przyda: Rodzaje olei: Olej słonecznikowy nadaje się do potraw gotowanych i duszonych. Możesz go stosować na zimno jako dodatek do różnego rodzaju sałatek i surówek. Nie należy go ogrzewać powyżej temperatury 100 stopni, więc nie nadaje się do

Jajko (kulinaria)

składa się średnio w 74,8% z wody, 12,6% z białka, 10,0% z tłuszczu (z czego 3,8% to tłuszcze jednonienasycone, 3,1% tłuszcze nasycone, 1,4% wielonienasycone, a ok. 0,42% to cholesterol), w 1,1% z węglowodanów (prawie wyłącznie cukrów prostych). 100 gramów jajek ma 147 kcal.Jaja zawierają

Owoce morza

, także owoce morza zawierają cholesterol: mięczaki 40–100 mg/100 g, skorupiaki 100–200 mg/100 g, największe zaś ilości znajdują się w kawiorze. Tradycja kulinarnaTradycyjnie spożywane są powszechnie w krajach śródziemnomorskich oraz w Australii, prawdopodobnie odgrywały ważną rolę w odżywianiu

Makaroniki

i endogenne wielonienasycone tłuszcze roślinne obniżające poziom cholesterolu i zapobiegające miażdżycy witaminy, zwłaszcza E oraz z grupy B liczne składniki mineralne (fosfor, siarka, potas, magnez, wapń, żelazo, cynk, miedź, selen) Ponadto makaroniki charakteryzują się tym, że: zawierają bardzo małą ilość

Liście curry

Liście curry jest to przyprawa używana w kuchni indyjskiej, będąca suszonymi liśćmi drzewa Bergera koenigiiSapindales (plant order) - Britannica Online Encyclopedia. Liście curry często są składnikiem potrawy curry. Przyprawę można nabyć w postaci sproszkowanych lub całych liści. Wbrew

Ryż brązowy

przez tradycyjną medycynę wschoduRyż brązowy vs. biały. Za działanie obniżające poziom cholesterolu we krwi u dorosłych osób z średnią hipercholesterolemią odpowiada olej obecny w zewnętrznej otoczce brązowego ryżuwww.ajcn.org Marlene M. Most, Richard Tulley, Silvia Morales, Michael Lefevre Rice bran oil, not

Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.
Zasady zachowania poufności. O Wikipedii. Korzystasz z Wikipedii tylko na własną odpowiedzialność. Materiał pochodzący z Wikipedii został zmodyfikowany poprzez ograniczenie liczby przypisów. Wikipedia® is a registered tradmark of the Wikimedia Foundation.

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!